Mavo - Havo - Atheneum - Gymnasium
Zoals u inmiddels weet wordt het huidige brugklasgebouw van het Ludger College na de zomervakantie de onderbouw van het Panora Lyceum. Ondanks het feit dat het al een schitterend schoolgebouw is, hebben we in de vakantie het gebouw aangepast aan de wensen en het onderwijsconcept van het Panora Lyceum.

Diverse werklieden zijn in het gebouw aan het werk geweest om onder andere vijf lokalen te voorzien van grote openslaande deuren. Hiermee heeft de vakexpert de mogelijkheid de gang bij het lokaal te betrekken en de werkruimte voor de leerlingen te vergroten. Daarnaast heeft het lokaal zo een groter open karakter en kan makkelijker bij elkaar worden binnengelopen. De open blik die wij graag willen, maken we zo ook zichtbaar in ons gebouw.

Ook de entree en onze pitstop, waar leerlingen voor allerlei zaken terecht kunnen, kregen een volledig nieuwe uitstraling door een wand weg te halen, een nieuwe vloer te leggen en mooie nieuwe meubels te plaatsen. De gang is inmiddels ook voorzien van atelierwanden waar wij ‘leren' zichtbaar kunnen maken. Leerlingen kunnen hier het door hen gemaakte werk met trots presenteren.

In het hart van onze school is een ontmoetingsruimte gecreëerd. Daar starten de medewerkers iedere ochtend hun werkdag.

Het geheel geeft het gebouw van het Panora Lyceum een eigen open sfeer. Iets waar we trots op zijn. En nu is het aan iedereen op het Panora Lyceum, leerlingen en medewerkers, om de school echt tot leven te laten komen!
Foto's van de verbouwing

© 2024, Panora Lyceum. Alle rechten voorbehouden.